즐거운 안전 세일링 ! ~~
CE & CLR 이 내용을 이해하면 세일요트를 모두 안다고 생각할 정도로,
리깅, 세일트림, 마스트레이크, 등등 모든 운용에 중요한 이론입니다...
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Center Of Effort
by Dave Acree
One of the first steps in tuning a yacht to sail correctly involves the Center of Effort and the Center of Lateral Resistance. Both principles are important on how a yacht sails. This article will explain the Center of Effort (CE) and the Center of Lateral Resistance (CLR).
The Center of Effort is the geometric center where the wind pressure on the sails exerts its total heeling effect. To determine where the CE is located on any triangular sail plan is relatively easy.
To start, draw lines from any two corners to the midpoint on the opposite. This can be the tack and clew or the head. This is done for the main and the jib. Where the lines cross is the CE of each sail. To find the CE for the sail plan, draw a line connecting the intersection of the two lines of each sail. Some where along that line is the combined CE. Usually around the center. For more information, see Figure 1.
( 데이브 Acree 한 요트 튜닝의 첫 번째 단계 제대로 항해를 의해 노력 센터 센터 노력과 센터 측면 저항 포함 됩니다. 두 원리는 요트의 돛에 중요 하다. 노력 센터 (CE)와 센터의 측면 저항 (CLR)이이 문서에서는 설명 합니다. 노력 센터 돛에 바람 압력 효과 일어나 총을 미치는 기하학적 센터입니다. 모든 삼각형 항해에 CE 위치를 확인할 계획은 비교적 쉽습니다. 시작 하려면,에 선을 그릴 모든 두 모서리에서 중간점을 반대 합니다. 이 압정 및 clew 또는 머리를 수 있습니다. 메인 및 삼각 돛이 이루어집니다. 줄이 교차 하는 위치는 각 항해의 Ce입니다. 항해 계획에 대 한 CE를 찾으려고 각 항해의 두 줄의 교차로 연결 하는 선을 그립니다. 결합 된 CE은 그 라인을 따라 일부 어디에. 일반적으로 중심. 자세한 내용은 그림 1을 참조 하십시오.)
The Center of Lateral Resistance is the geometrical center of the yacht while in the water. To find the CLR, place the un-rigged yacht in a calm pool. Then carefully push the boat sideways with your finger, starting somewhere in the center. If the yacht moves away at an angle, stop, move your finger towards the end which is closes to you and try again.
Be careful and take your time. Once you find the spot on the boat where the CLR is located, mark the spot. See Figure 2. Both the CE and the CLR will vary while the yacht is under way due to heeling and fore and aft trim. These two exercises are used to understand these two important principals.
센터 측면 저항 물에서 요트의 기하학적 중심입니다. CLR를 찾으려면 un-rigged 요트 진정 풀에 놓습니다. 다음 어딘가에 중앙에서 시작 하 여 손가락으로 보트 옆으로 밀어. 요트 각도로 멀리 움직임, 중지, 당신에 게 당신의 손가락은 끝 쪽으로 닫습니다 이동 하 고 다시 시도 하십시오. 조심 하 고 당신의 시간이 걸릴. CLR는 보트에 자리를 찾을 일단 자리를 표시 합니다. 그림 2를 참조 하십시오. CE와 CLR 동안 요트 방법은 아래 일어나 고 앞 선미 트림 달라 집니다. 이러한 두 가지 연습 이러한 두 가지 중요 한 원칙을 이해 하는 데 사용 됩니다.
Once the CE and the CLR have been established now it is time to put the sail rig on the boat. Since this a new sail rig, it is just the matter of setting the mast at or slightly ahead of the forward edge of the keel fin. See Figure 3.
CE와 CLR 설립 되었습니다 일단 지금 보트에 항해 장비를 넣어 하는 시간 이다. 이 이후 새로운 항해 장비, 그것은 단지 또는 용골 지 느 러 미의 앞 가장자리 약간 앞 돛대를 설정의 문제. 그림 3을 참조 하십시오.
At this point it would be good to explain how the relationship between the CE and the CLR effects how a yacht sails. To start, if both the CE and the CLR are together, the yacht has a neutral helm. A neutral helm is just that, the sailboat sails on a straight course. That is ok but you want the boat to luff up a little.
As stated before, it is desirable when a yacht luffs a little to windward. If the yacht luffs excessively, it has too much windward helm. To correct, move the mast forward 1/2", thus moving the CE forward. Also, if too much weather helm, the rudder is used to such a degree that is becomes a break slowing the boat down.
The opposite is a lee helm, the worst of the three. If the boat falls off wind on a reach, the boat has a lee helm. To correct, move the mask aft 1/2" thus moving the CE back. A lee helm also causes the rudder to be used too much and slowing a boat down.
이 시점에서 어떻게 CE와 CLR 간의 관계 효과 요트 항해 하는 방법을 설명 하는 것이 좋은 것입니다. 시작, CE 및 CLR는 함께 하는 경우, 요트는 중립 조 타. 중립의 조 타 장치는 그냥 직선 코스에 범선 항해. 즉 확인을 하지만 당신은 조금 곡 부에 보트를 합니다. 전에 언급 했 듯이, 그것은 바람직한 요트 윈드 워드를 조금 luffs입니다. 요트는 지나치게 luffs, 그것이 너무 많이 불어오 조 타. 를 해결 하려면 돛대 앞으로 1/2 ", 따라서 CE를 앞으로 이동 이동. 또한, 너무 많은 날씨 조 타를 방향 키를 사용 하는 경우는 그런 정도 보트를 늦추고 휴식 됩니다. 반대는 리 조 타 장치, 3의 최악의. 보트에 도달 하는 바람에 떨어지, 보트 리 조 타 장치를 하고있다. 수정, 다시 이동 하려면 마스크 후미 1/2 "따라서 CE를 이동 합니다. 리 헬 름 너무 많이 사용 될 방향 키와 보트를 느려 발생 합니다.
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